W ostatnim czasie bardzo dużą popularnością cieszy się tak zwany email marketing. Coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z tego typu rozwiązań, ponieważ to właśnie dzięki temu możemy pozyskać wielu nowych klientów. Jest to bardzo istotne w szczególności, gdy decydujemy się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej i nie wiemy, w jaki sposób potencjalnych klientów pozyskać. Zatem czym dokładnie jest wspomniany email marketing i jakie są zalety z jego korzystania?

Wiele definicji email marketingu

Email marketing nie jest to nic innego jak specjalna forma marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje pocztę elektroniczną jako główne narzędzie do komunikacji. Obejmuje ona między innymi analizowanie, jak również planowanie, a także realizację oraz kontrolę różnorodnych procesów. Zalicza się do nich przede wszystkim tworzenie oraz rozbudowa wielu baz adresów e-mail, a także zarządzanie tymi bazami. Ponadto do email marketingu zalicza się także działania takie jak przygotowywanie treści, a także kreacji wiadomości e-mail oraz ich wysyłka. Kolejno w przypadku takiej formy marketingu wyróżnia się również obsługę informacji zwrotnych, a także tworzenie różnorodnych schematów komunikacji, która wykorzystuje pocztę elektroniczną.

Podstawowy cel email marketingu

Do podstawowych zadań wspomnianego email marketingu zalicza się przede wszystkim budowę lojalności konsumenckiej, co jest bardzo istotne z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy. Ponadto bardzo ważne jest także tworzenie określonych relacji z różnorodnymi odbiorcami, a także budowa pożądanego wizerunku naszego przedsiębiorstwa bądź też naszej organizacji, jak również sprzedaż. Zdecydowanie do najbardziej popularnych narzędzi email marketingu zalicza się między innymi newsletter firmowy, a także biuletyn wewnętrzny, jak również dzienniki elektroniczne, a także reklamy znajdujące się w wiadomościach email. Taki email marketing zdecydowanie nawiązuje do koncepcji permission marketingu. Tym samym komunikatu marketingowego powinien sam wyrazić zgodę na jego otrzymywanie. W przeciwnym razie nasz email marketing przeradza się w spam.

Abonament usługi FreshMail, czy może Sendy?

Z pojęciem email marketingu nieodłącznie związane są określenia takie jak Sendy oraz FreshMail. Coraz częściej wielu przedsiębiorców boryka się z trudnością, ponieważ nie potrafi wybrać jednej koncepcji. Warto wiedzieć, że Sendy to nic innego jak specjalne narzędzie służące do email marketingu, które sami instalujemy na własnym serwerze i tym samym płacimy za takie rozwiązanie tylko raz. Z kolei wspomniany również wcześniej FreshMail to musimy opłacać stosownie do wykorzystywania tego narzędzia, jednak w tym przypadku nie musimy sami nic instalować.

Popularność Sendy wśród polskich firm

Email marketing obecnie jest bardzo popularnym narzędziem, które jest wykorzystywane przez wielu przedsiębiorców. W dobie internetu jest to bardzo istotna forma reklamy, ponieważ to właśnie dzięki niej możemy pozyskać bardzo dużo potencjalnych klientów. Z tego powodu tak wiele osób decyduje się na to rozwiązanie, ponieważ nie jest ono zbyt skomplikowane, a może nam naprawdę przynieść duże korzyści.