Każdy, kto prowadzi własną firmę, z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest zdobyć i utrzymać przy sobie klienta. Obecnie odbiorcy naszych usług są bardzo wymagający, nie lubią czekać, charakteryzuje ich duża niecierpliwość oraz pośpiech, takie mamy czasy. Jako przedsiębiorcy musimy dostosować się do zmieniających się zasad i zaoferować klientom usługi na najwyższym poziomie. Jak można utrzymać klienta? Na co zwrócić uwagę podczas planowania strategii promocji?

Zacznijmy od strony internetowej

Budowanie pozytywnego wizerunku firm, wiarygodności względem klientów oraz zaufania, nie jest takie proste, jak może się wydawać. Bardzo ważnym elementem jest oczywiście strona internetowa. Posiadanie witryny firmowe to w dzisiejszych czasach konieczność, bez niej mamy naprawdę niewielkie szanse, aby zaistnieć na rynku i osiągnąć sukces. Oczywiście strony internetowej nie należy traktować, jako dodatków, wizytówki, dzięki której można przedstawić swoje usługi czy zostawić kontakt. Obecnie strony internetowe mają przede wszystkim sprzedawać nasze usługi czy produkty – tak więc muszą być funkcjonalne. Chociaż kiedyś nie przywiązywało się takiej wagi do wyglądu witryny firmowej, dziś większość klientów zaczyna właśnie od przejrzenia strony www, także ona musi godnie prezentować naszą działalność. Po pierwsze strona musi być nowoczesna i praktyczna w użytkowaniu. Nie może zbyt długo się ładować, osoba odwiedzająca naszą stronę nie powinna mieć również problemu z odnalezieniem poszczególnych informacji. Porządek, ład, prostota, minimalizm – to przymiotniki, które bardzo dobrze opisują to, jak powinna wyglądać firmowa witryna.

Treści na stronie www

Kolejna bardzo ważna rzecz to oczywiście treści na stronie. Muszą być ciekawe, perswazyjne, powinny zachęcać do zakupów, budzić pozytywne emocje. Najlepiej w tej kwestii zdecydować się na współpracę z doświadczonym copywriterem, który będzie wiedział w jaki sposób napisać teksty, aby przyciągały klienta.

Callback widget zwiększa konwersję

Nie każdy zdaje sobie sprawę, czym jest usługa callback, ale z pewnością nie raz spotkaliśmy się z tego typu wtyczką na stronie internetowej. Chodzi o małą migającą słuchawkę z prośbą o zostawienie numeru kontaktowego. Dzięki temu klient, który nie oddzwonił się do konsultanta lub po prostu woli, aby firma przejęła inicjatywę i do niego zadzwoniła, może wyrazić taką chęć. Możliwości jest wiele albo klient sam ustala godziny, w których chce rozmawiać z konsultantem, albo przedsiębiorca ustawia taką opcję samodzielnie np. automatyczne oddzwanianie na numer klienta następuje w ciągu 15 minut od zostawienia przez niego kontaktu. Jest to bez wątpienia bardzo dobre rozwiązanie zarówno dla jednej, jak i drugiej strony. Dzięki temu firma ma większą szansę na zatrzymanie przy sobie klienta. To działa również w takich sytuacjach, gdy klient jest niezdecydowany, przegląda naszą stronę, ale ostatecznie nie decyduje się na zakupy i chce ją opuścić. W tym momencie callback widget Novocall podpowiada, że może zostawić do siebie kontakt, wówczas doradca klienta oddzwoni.

W ten sposób aktywność klienta w całym procesie zakupowym jest ograniczona, otrzymuje od nas sygnał, że zależy nam na nim i chcemy nawiązać współpracę. Callback bardzo pozytywnie wpływa nie tylko na zwiększenie liczby klientów, ale również na budowanie wiarygodności i zaufania. Daje również możliwość sprawniejszej obsługi klienta, która przeważnie oceniana jest na bardziej profesjonalną i rzeczową. Wtyczka callback nie jest drogim rozwiązaniem, można ją bez większych problemów zainstalować, ale co najważniejsze jest naprawdę skuteczna, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką opcję.

Profile w mediach społecznościowych mogą pomóc

W utrzymaniu przy sobie klienta mogą pomóc także media społecznościowe. Obecnie posiadanie aktywnych profili w mediach społecznościowych jest ważne. To dobry sposób na to, żeby kontaktować się ze stałymi odbiorcami swoich usług. Można dzięki temu informować o nowościach, promocjach czy zorganizować konkurs lub po prostu podzielić się wiedzą, czy doświadczeniem w jakiejś kwestii. Można zdecydować się na współpracę ze specjalistą, który poprowadzi dla nas profile w mediach społecznościowych, nie jest to drogie rozwiązanie, a daje sporo możliwości. Dzięki temu nie trzeba zaprzątać sobie głowy takimi rzeczami, a wiadomo, że to zabiera sporo czasu.

Ważna jest odpowiednia strategia

Jako firma musimy przekonać klienta, że jest dla nas najważniejszy i dokładamy wszelkich starań, aby był zadowolony ze świadczonych przez nas usług. Obsługa klienta musi być na wysokim poziomie, dlatego wybór konsultantów jest bardzo ważny. Powinny być to osoby, które są elokwentne, mają odpowiednią wiedzę na temat danej branży i potrafią tę wiedzę przekazać. Strategię promocji o utrzymania klienta trzeba bardzo dobrze zaplanować, przemyśleć poszczególne elementy reklamy. Dobrym rozwiązaniem jest wsparcie specjalisty, który będzie w stanie dokładnie przeanalizować poczynania i przyzwyczajenia naszych klientów oraz wdrożyć odpowiednie działania, które dadzą dobre efekty. Budowanie lojalności klienta nie jest proste i trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie chodzi wyłącznie o dobry produkt, ale także o jakość obsługi. Obecnie konkurencja na rynku jest ogromna w każdej branży, firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz ciekawszych sposobów na utrzymanie przy sobie klienta.

Pamiętajmy, że nie możemy być w tyle, dlatego tak ważne jest to, żeby korzystać z nowoczesnych technologii, iść z duchem czasu i nie bać się nowatorskich rozwiązań. Jeżeli będziemy zachowawczy, zawsze będziemy wybierać bezpieczne rozwiązania, z których korzysta większość przedsiębiorców, mamy mniejsze szansę na sukces. Tylko nowatorskie, niepowtarzalne pomysły i strategie mogą sprawić, że zostaniemy ekspertami w danej dziedzinie i klienci będą chętnie robić u nas zakupy. Należy pamiętać również o tym, że nie można osiadać na laurach, jeżeli uda nam się rozwinąć biznes, trzeba starać się jeszcze bardziej, aby móc utrzymać odpowiednią pozycję na rynku, gdyż konkurencja nie śpi i z pewnością będzie próbowała na wyprzedzić albo skopiować nasze działania.

Callback widget lepszy niż Novocall?

Trudno jest jednoznacznie powiedzieć, czy istnieje jakaś lepsza od Novocall usługa służąca do zamawiania zwrotnych połączeń telefonicznych. Jest na pewno bardziej popularna i istniejąca na polskim rynku znacznie dłużej usługa tego typu, czyli CallPage. Tak więc, jeśli na jakiejś polskiej stronie widzisz callback widget to prawdopodobnie jest to właśnie CallPage, choć popularność Novocall rośnie w imponującym tempie. W dodatku systematycznie sprowadzane są nowe usprawnienia i możliwości, dzięki czemu Novocall staje się coraz ciekawszym wyborem. Osobiście polecam usługę Novocall, dzięki której możesz w znacznym stopniu zwiększyć zaangażowanie i konwersję swojej firmowej witryny lub sklepu internetowego. Dzięki 14-dniowemu okresowi próbnemu za darmo przetestujesz to narzędzie na swojej stronie. Nic nie ryzykujesz.

Sprawdź aktualne promocje i kody rabatowe Novocall. Być może uda Ci się zapłacić za to świetne narzędzie mniej niż inni.