Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej? Dlaczego takie działania się opłacają i jak pozycja strony www wypływa na rozwój firmy? Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że odpowiednia strategia promocji to podstawa. Oferowanie wysokiej jakości usług czy produktów to za mało – bo co z tego, jak klienci nie będą w stanie nas znaleźć.

Dlaczego SEO jest tak istotne?

W większości przypadków pozycjonowanie strony internetowej się opłaca. Obecnie witryna www nie służy wyłącznie do prezentowania swojej oferty czy udostępnienia kontaktu do firmy, dzięki niej można zachęcić klienta do skorzystania ze swoich usług, przedstawić poszczególne produkty, poinformować o aktualnych promocjach czy sezonowych obniżkach oraz nowościach. To dobre miejsce również do tego, aby szczegółowo opisać profil działalności firmy czy dostawców. Dobrze skonstruowana strona internetowa może więcej, niż ulotka czy reklama w prasie. Oczywiście, żeby klient mógł trafić na naszą stronę, musi znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, inaczej nie będziemy mieć szansy na dotarcie do większego grona odbiorców. To, dlatego pozycjonowanie w dzisiejszych czasach wydaje się niezbędne.

Jak to działa?

Wysoka pozycja w Google jest ważna ze względu na to, że większość z nas przegląda tylko dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania. Oczywiście decydując się na takie działania, nie zaobserwujemy efektów po kilku dniach czy tygodniach, jest to proces długotrwały, pozycja strony www rośnie z czasem. Warto zdecydować się na pozycjonowanie, jeżeli zależy nam na zwiększeniu rozpoznawalności, liczby klientów oraz budowaniu wiarygodności w sieci. W tym wypadku kluczowe są słowa kluczowe, po ich wpisaniu klient można znaleźć naszą witrynę. Oczywiście pozycja strony może wyglądać inaczej właśnie w zależności od tego, co wpiszę się w wyszukiwarkę. To, dlatego pozycjonowanie jest wykonywane na wybrane słowa kluczowe, które pasują do branży i profilu działalności biznesu.

Odpowiednie narzędzia SEO

Jeżeli decydujemy się na samodzielne pozycjonowanie swojej witryny lub chcemy mieć nadzór nad tym, jak zmienia się pozycja strony oraz jak działa konkurencja, warto przetestować sobie narzędzie o nazwie SE Ranking, przez 14 dni można korzystać z niego za darmo. Jest to zespół narzędzi umożliwiających między innymi monitoring pozycji, przeprowadzenie audytu SEO, analizy konkurencji, dzięki niemu można również kontrolować zmiany zachodzące na stronie www. Korzystając z SE Ranking można przeprowadzić również monitoring linków przychodzących czy przeanalizować słowa kluczowe. To bez wątpienia bardzo dobre wsparcie podczas pozycjonowania, dzięki niemu można bardzo szybko reagować na wszelkiego rodzaju zmiany czy kłopoty techniczne. Obecnie na SE ranking dostępny jest kod rabatowy na dowolny pakiet.

Monitoring pozycji w modelu SaaS, czy server-based?

Kartka i długopis to przeszłość. Aplikacje okienkowe do monitorowania pozycji również odeszły do lamusa dawno temu. Obecnie do monitorowania pozycji stosuje się rozwiązania webowe. Dostępne mamy 2 opcje – SaaS (Software as a Service), czyli monitoring pozycji w formie usługi lub aplikacja webowa instalowana na swoim serwerze. Każda z formuł posiada swoje zalety i wady. Minusem monitoringu pozycji w wersji SaaS jest comiesięczna opłata, której wysokość jest uzależniona od liczby monitorowanych fraz kluczowych. Drugi istotny minus to dostęp do informacji wrażliwych osób trzecich, a konkretnie administracji używanej usługi. Niewątpliwym plusem jest fakt, że nie trzeba się martwić o nic poza comiesięczną płatnością. W przypadku monitoringu pozycji w formie aplikacji na własny serwer nie płaci się co miesiąc, ale trzeba dysponować dość dużym pakietem dedykowanych adresów IP działających jako proxy.

Duże korzyści

Pozycjonując stronę www mamy większą szansę na dotarcie do większej liczby klientów, co normalnie nie byłoby możliwe. Warto mieć na uwadze to, że technologia ciągle się rozwija i idzie do przodu, jeżeli nie będziemy na bieżąco, w pewnym momencie konkurencja może nas wyprzedzić.