Na początku trzeba nadmienić, że strony internetowe, np. firmowe strony www pozycjonuje się nieco inaczej niż sklepy internetowe. Choć ogólne zasady są takie same to jednak w przypadku sklepów internetowych wykonać trzeba dodatkową pracę. Niestety zdarza się, że osoby odpowiedzialne za SEO o tym zapominają i popełniają kilka kluczowych błędów.

Unikalne opisy produktów to podstawa

Sklep internetowych składa się między innymi z produktów. I już w tym aspekcie popełnianych jest kilka błędów. Pierwszym z nich są zbyt skąpe opisy. Trzeba pamiętać, że dla wyszukiwarki jednym z najważniejszych czynników przy ocenie strony jest unikalna treść. Dlatego zawsze należy popracować nad stworzeniem wartościowych opisów produktów. Ważna jest także ich unikalność. Każdy produkt powinien mieć unikalny opis i pod żadnych pozorem nie można opisów kopiować. Aby sprawdzić unikalność treści w serwisie można przeprowadzić audyt SEO, np. za pomocą narzędzia SE Ranking. Więcej o możliwościach tej aplikacji przeczytasz pod adresem https://www.lesiu.eu/se-ranking-monitoring-linkow-przychodzacych-i-nie-tylko/.

Keyword stuffing to bardzo zła praktyka

Drugim błędem jest nadmierne upychanie fraz kluczowych w opisach kategorii i produktów. Wszelkie treści i opisy takie frazy muszą oczywiście zawierać, ale pamiętać należy, aby były to treści naturalne. Dlatego tworząc opisy umieszczajmy w nich frazy kluczowe w sposób naturalny, a nie „na siłę”.

Opisuj zdjęcia, gdzie tylko można

To co jest nieodłącznym elementem każdego sklepu internetowego to także zdjęcia produktów. I tu także popełniamy jest jeden błąd. Zdjęcie atrakcyjnie wygląda dla użytkownika, ale sama grafika nic nie mówi algorytmowi wyszukiwarki. Dlatego zawsze opisujemy zdjęcia tekstem. Służy do tego parametr ALT. Podobnie jest z samym opisem podstron kategorii produktów. Chodzi tu o parametry meta description. Częstym błędem jest opis tylko strony głównej. Trzeba pamiętać, że unikalne opisy muszą się także znajdować na wszystkim podstronach.

Szybkość nie pomoże, ale wolne działanie zaszkodzi

Wśród innych błędów zaliczyć można także zbyt długie ładowanie się sklepu w przeglądarce czy brak wyszukiwarki produktów. Jeśli chcemy założyć sklep internetowy lub już go posiadamy warto sprawdzić czy spełnia on wszystkie wymagania jakie stawia obecnie przed serwisami www algorytm wyszukiwarki. Tym bardziej, że w tym celu można skorzystać z narzędzi, które automatyzują i ułatwiają ten proces. Wspomniano już o aplikacji SE Ranking. Nie tylko pozwala ona na przeprowadzenie audytu SEO, ale także na analizę fraz kluczowych oraz co niezwykle ważne na analizę konkurencji. Dużą zaletą tego narzędzia jest także fakt, iż można z niego korzystać bezpłatnie przez 14 dni, a także wykorzystać można kod rabatowy.

Długi ogon, czy frazy ogólne?

Jak wspomniano wcześniej pozycjonowanie strony internetowej różni się nieco od pozycjonowania sklepu internetowego. Chodzi tu także o kwestię fraz kluczowych. W przypadku sklepu internetowego ogromną rolę pełni tzw. „długi ogon” słów kluczowych. Jednak częstym błędem jaki jest popełniany to błąd polegający na tym, że nie analizujemy tych fraz kluczowych. Tymczasem monitoring pozycji powinien być sprawdzany na bieżąco. Nie chodzi oczywiście o to, aby monitorować pozycję codziennie, ale przynajmniej raz w tygodniu powinno się przeprowadzić analizę pozycji sklepu na określone frazy.

Bądź na bieżąco z promocjami, sprawdź kody rabatowe SE Ranking. Korzystaj ze sprawdzonego zestawu narzędzi SEO.