Wiele serwisów internetowych, które pozwalają na badanie zachowania użytkowników na stronach internetowych zapewnia dane za pośrednictwem statystyk czy drzewek kliknięć użytkownika. Śledzenie takich informacji bywa trudne, gdyż obserwacja takich danych wymaga wyciągania wniosków, co do zachowań konkretnych użytkowników korzystających ze strony.

Coś więcej niż tylko statystyki odwiedzin

Natomiast Smartlook pozwala na obserwowanie zachowań użytkowników na stronie internetowej za pośrednictwem nagrań. Pozwala to na zobaczenie dokładnie jak użytkownik porusza się po stronie. Nagranie umożliwia zobaczenie jak wybrany użytkownik porusza się po stronie kursorem, co pozwala na dokładne obserwowanie tego jak użytkownik poszukuje konkretnych informacji, elementów znajdujących się na stronie. Jest to niezwykle cenna wiedza z punktu widzenia właściwej konstrukcji serwisu internetowego, która nie powoduje zniechęcenia użytkowników do użytkowania wybranej strony internetowej.

Smartlook dla mniejszych i większych stron

Użytkowanie Smartlook może być korzystne dla każdego właściciela serwisu internetowego bez względu na wielkość serwisu. Jednak analiza na podstawie zachowań zachowania użytkowników strony internetowej może być szczególnie ważna dla rozbudowanych serwisów internetowych. W takich serwisach internetowych dostępne są różne strony wewnątrz serwisu. Wygoda poruszania się pomiędzy takimi stronami jest kluczowa z punktu widzenia użytkownika. Gdy użytkownik ma trudności w nawigacji w dużym serwisie internetowym może rezygnować z korzystania ze strony. Analiza problemów, z którymi spotyka się użytkownik serwisu internetowego pozwala na modyfikacje ustawień konkretnych elementów serwisu internetowego. Można również zmieniać sposób poszukiwania poszczególnych informacji dostępnych użytkownikom, czy modyfikować sposób nawigacji po stronie.

Co oferuje Smartlook?

Za pośrednictwem serwisu internetowego Smartlook można obserwować zachowanie na stronie każdego użytkownika w formie nagrania. Taka forma obserwowania zachowań użytkowników jest bardzo cenna dla pogłębionej analizy zachowań użytkowników. Jednocześnie nagrywanie odwiedzających i zachowań na stronie wszystkich użytkowników pozwala również na zrozumienie potrzeb konkretnych użytkowników strony internetowej. Wybierać można w ten sposób między innymi analizowanie zachowań jedynie wybranego typu użytkowników. Pozwala to sprawdzić jakie trudności na stronie ma nowy użytkownik, a jakie potrzeby ma powracający użytkownik.

Mnogość funkcjonalności w Smartlook’u

W ramach serwisu Smartlook można wykorzystać wiele przydatnych funkcji dla właścicieli serwisów chcących szczegółowo analizować potrzeby użytkowników. Dla serwisów, które działają w ramach modelu zarabiania na reklamach cenną opcją będzie śledzenie konwersji. Sprawdzenie jak użytkownicy korzystają z reklam pozwala na ocenę czy reklamy są odpowiednio wbudowane w stronę internetową. Można w ten sposób dokonywać modyfikacji ustawień reklam na stronie, co przekładać się może na większą konwersję. Oczywiście jest to w stanie zapewnić znacznie większe dochody płynące z reklam, co dla serwisów zarabiających jedynie na reklamach jest kluczowe.

Bardzo ciekawą opcją w Smartlook są heatmapy kliknięć. Pozwalają one między innymi na:
– ustawienie filtrów, które pozwalają na gromadzenie danych o użytkownikach w określony sposób zdefiniowanych
– śledzenie ruchów odwiedzających poprzez obserwowanie jak użytkownik porusza się kursorem po serwisie internetowym
– sprawdzanie tego jak użytkownik korzysta z poszczególnych części strony od góry do dołu

Mapy cieplne też mogą się przydać

Na podstawie danych z zachowań użytkowników uzyskiwanych na podstawie heatmap można między innymi dowiedzieć się jakie problemy ze stroną, które mogą prowadzić do niechęci do korzystania z serwisu internetowego, ma określony użytkownik. Jest to ważne, gdyż strona internetowa powinna być zbudowana tak, by nawet użytkownicy nie mający bardzo dużego doświadczenia w obsługiwaniu Internetu byli w stanie wygodnie z niej korzystać. Jednocześnie heatmapy pozwalają na zapoznanie się z tym jakie jest natężenie kliknięć ze strony użytkownika w konkretnych miejscach. Pozwala to choćby ocenić takie miejsca na stronie, które nie powinny być klikane przez użytkowników, gdyż nie prowadzą one w żadne miejsce na stronie, ale użytkownicy są wprowadzani w błąd przez wygląd elementu, co sprawia, że w niego klikają.

Darmowy pakiet Smartlook idealny na początek

Aplikacja Smartlook może być użytkowana w bardzo różnych wersjach, co pozwala na wybranie takiej wersji, która jest najbardziej korzystna dla konkretnego użytkownika. Wielu użytkowników może zdecydować się na wybranie darmowej wersji. Jest to zarówno sposób na sprawdzenie tego czy aplikacja jest warta korzystania z niej poprzez zapewnianie cennych danych, czy też nie jest ona odpowiednim narzędziem dla strony internetowej. Jednocześnie darmowa wersja programu może być wystarczająca dla wielu mniejszych serwisów internetowych. Taka wersja pozwala na nagrywanie do dwudziestu tysięcy użytkowników. Jednocześnie można uzyskać możliwość nagrania tysiąca użytkowników i ich zachowań na stronie zanim konieczne będzie zresetowanie nagrań. Jest to wystarczające dla wielu serwisów internetowych o przeciętnym ruchu na stronie internetowej.

Wybór odpowiedniego pakietu Smartlook

Większe serwisy internetowe mogą decydować się na płatne wersje Smartlook. Dostępne są różne pakiety co pozwala na wybranie takiego, który pozwala na zapewnienie takiej ilości nagrań zachowań użytkowników, które są niezbędne do realizowania analiz zachowań użytkowników strony, które pozwalają przynieść przydatne informacje. Jednocześnie poszczególne pakiety aplikacji są również dostępne w różnorodnych cenach. Pozwala to na wybranie takich wersji, które są również dostępne w ramach miesięcznych kosztów, które są możliwe do zapłacenia dla konkretnych właścicieli serwisów. Natomiast pakiety nie są nadmiernie kosztowne, szczególnie dla serwisów internetowych, które uzyskują dochody z prowadzonej w Internecie działalności. Wybierać można również takie pakiety, które oferują dostęp do różnych funkcji oraz do możliwości korzystania z poszczególnych funkcji na różnym poziomie ich zaawansowania.

Jeśli nie Smartlook to co?

Na rynku istnieje wiele dostawców usługi służącej do nagrywania odwiedzin internautów. Ze swojej strony jako alternatywę dla Smartlook mogę polecić FullStory oraz Hotjar. Kiedyś zdarzyło mi się testować Mouseflow oraz Clicktale, ale uważam, że Smartlook jest znacznie ciekawsze.

Bądź na bieżąco z promocjami, sprawdź kupony rabatowe Smartlook. Dowiedz się, czy nie tracisz potencjalnych klientów.