Ktoś, kto regularnie odwiedza lokale gastronomiczne, z wyłączeniem luksusowych restauracji i kawiarni, z pewnością jest świadom tego, jak często można w tego typu sklepach natrafić na rabat, zwłaszcza kiedy chodzi o lokale sieciowe. Niezależnie czy jest to pizzeria, czy restauracja fast-food typu McDonald’s lub KFC, różnego rodzaju promocje, gratisy i zestawy rabatowe dostępne są przez niemal cały czas – zmieniają się jedynie produkty nimi objęte.

Drobne rabaty przy dużych zakupach

Niektóre promocje są niewielkie i utrwaliły się w naszej świadomości na tyle, że nie uważamy ich nawet za część oferty promocyjnej. Większość pizzerii przy zakupie największego rozmiaru pizzy oferuje darmowe sosy, napoje czy nawet gumę do żucia. Jest to coś na tyle naturalnego, że kiedy nie spotkamy się z ofertą darmowego sosu i musimy sami go dokupić, jesteśmy rozczarowani i bardziej krytycznie podchodzimy do posiłku. Na mniejszych, lokalnych pizzeriach wręcz wymuszana jest oferta darmowego sosu bądź napoju przy zamówieniu dużej pizzy, jeżeli nie chcą one przegrać z bardziej rozwiniętą konkurencją.

Kupony rabatowe w sieciach lokali

Oferty kuponów rabatowych to jedne z tych promocji, z którymi spotkamy się najczęściej w przypadku lokali gastronomicznych. Każdy kto choć raz odwiedził galerię handlową w dużym mieście wojewódzkim z pewnością kojarzy widok ulotkarza, rozdającego przy wejściu arkusze zawierające kody rabatowe do sklepów takich jak KFC czy Pizza Hut. Obejmują one określone produkty lub zestawy produktów, na których możemy zaoszczędzić przy okazaniu kuponu. Często kupony te dostępne są też w internecie, na specjalnych serwisach bądź firmowej stronie danego lokalu. Zazwyczaj można wykorzystywać je wielokrotnie. Jest to dobre rozwiązanie głównie dla osób, które wraz z rodziną lub znajomymi planują obiad w jednym z lokali gastronomicznych. Kupony rabatowe pozwalają zaoszczędzić głównie na dużych zestawach produktów, do których dodatkowo otrzymujemy frytki, sos bądź napój. Istnieją oczywiście również rabaty na pojedyncze dania dla jednej osoby, jednak tutaj obniżka jest zdecydowanie mniejsza. Kod rabatowy można wykorzystać przede wszystkim podczas zamówień za pośrednictwem internetu – wiele z nich jest dostępnych tylko przy tego rodzaju zamówieniach.

Procentowe obniżki cen

W lokalach gastronomicznych tego typu promocje są rzadko spotykane, jednak w niektórych z nich można natknąć się również na taką ofertę. Promocję polegającą na procentowej obniżce cen znamy głównie z koncernów odzieżowych, które oferują sezonowo przykładowo 20% niższą cenę na cały asortyment lub produkty z wybranej kolekcji. W przypadku restauracji stosunkowo rzadko korzysta się z tego rozwiązania, co nie znaczy, że nie można się z nim spotkać. Z reguły określony rabat obejmuje jedynie zakupy od pewnej kwoty, co podobnie jak w poprzednim przypadku sprawdza się głównie przy zakupach całych zestawów lub kilku dań dla grupy osób. Ponadto obniżki są zdecydowanie mniejsze niż w przypadku gratisowych dodatków czy kuponów rabatowych. Ze względu na to wiele restauracji woli wybrać jedno z powyższych rozwiązań, zamiast oferować swoim klientom nieopłacalne, symboliczne zniżki o określony procent.

Artykuł powstał we współpracy z serwisem https://www.kupony.org, na którym znajdziesz zawsze aktualne kupony rabatowe.