Globalnie popularne i znane od lat narzędzia, używane przez tysiące agencji i przedsiębiorstw, czyli aplikacje online umożliwiające zarządzanie social mediami. Mają swoich wielbicieli również w Polsce i wbrew pozorom fakt. że jedno z nich dostępne jest w języku polskim, świadczy o zaangażowaniu i potencjale naszego rynku w internetowe potrzeby marketingowe. Mowa tutaj o aplikacji online Hootsuite, która kilka lat temu wprowadziła polską wersję językową obsługi panelu, jeszcze przed wprowadzeniem tłumaczenia języka niemieckiego. Jest to niezbity dowód, że media społecznościowe wymagają dodatkowych aplikacji do ich obsługi.

Jeśli na stałe prowadzimy kampanię dla kilku firm, które posiadają aktywne profile na Facebook, Instagram, Twitter, Google plus, Youtube, LinkedIn czy Pinterest, a każdy z nich wymaga zaangażowania w realizacji planu kampanii. Więc oczywistym staje się, że logowanie się pojedynczo do każdego z serwisów i otwieranie dziesiątek zakładek w przeglądarce staje się koszmarem i monotonią. Dlatego takie aplikacje jak Hootsuite, SocialBee, Buffer, Sprout Social, PromoRepublic, TweetDeck czy SocialPilot są wybawieniem każdego social marketera.

Opłacalność aplikacji dla social media w subskrypcji

Chociaż Hootsuite i Buffer pozwalają na stworzenie bezpłatnego konta, to mają swoje ograniczenia. Za opcje tak zwane pro, trzeba będzie zapłacić i to w planie subskrypcji comiesięcznej. Dodatkowo, jeśli zrezygnujemy z planu abonamentowego, to po jakimś czasie możemy utracić cenne raporty i statystyki.

Wszystkie działania uzależnione są od opłacalności inwestycji. Dla jednych będzie wystarczającym modelem użytkowanie aplikacji bezpłatnej do swoich prywatnych celów, z kolei dla firmy obsługa jednego klienta lub dwóch może nie być w pełni opłacalna w stosunku do kosztów otrzymania. Każdy przypadek należy traktować indywidualnie bowiem o tyle ile Hootsuite i Buffer dają możliwość użytkowania za darmo, to o tyle SocialBee, PromoRepublic, Sprout Social czy Social Pilot posiadają jedynie okresy trialowe ograniczone czasowo w bezpłatnym użytkowaniu. Jednak do generalnych ograniczeń zaliczyć można ilość użytkowników i możliwych profili do publikacji na dobę. Staje się to uciążliwe, szczególnie gdy płacąc 600 dolarów miesięcznie, czyli około 2100 zł, możemy prowadzić działania tylko dla 6 użytkowników, czyli naszych klientów. Przy czym pojedynczy koszt na miesiąc wyniesie 350 zł plus obsługa kampanii. Na warunki małych i średnich firm polskich to nie są wygórowane koszta, ale jeśli można byłoby zaoszczędzić, to byłoby to bardziej opłacalne.

Opłacalność aplikacji dla social media z dożywotnią licencją

Większa kontrola i bezpieczeństwo nad danymi oraz optymalizacja kosztów obsługi, racjonalnie wskazuje na jednorazowy zakup aplikacji do samodzielnej instalacji na własnym serwerze. Bez względu na to, czy obsługujemy własną markę, posiadając wiele kanałów komunikacji w social mediach, czy też świadczymy takie usługi klientom na polu profesjonalnym jako agencja pr lub agencja interaktywna, wyborem optymalnym będzie narzędzie nieposiadające ograniczeń w kilku istotnych polach działania. Po pierwsze nieograniczona możliwość dodawania postów lub tweetów na jednego użytkownika.

Po drugie możliwość tworzenia nieograniczonych kont użytkowników z wieloma sieciami społecznościowymi. Po trzecie możliwość tworzenia i udostępniania kanałów RSS. Po czwarte możliwość planowania publikacji w okresie powyżej 30 dni, czy indywidualny wybór, na jakiej danej sieci nastąpi publikacja materiału. Perełką na torcie byłaby możliwość pobierania płatności online od swoich klientów za udostępnianie i użytkowanie takiej aplikacji – o tym na pewno można zapomnieć korzystając z aplikacji w subskrypcjach.

Nie musisz wydawać fortuny na program do social mediów

Na szczęście na rynku są dostępne gotowe rozwiązania, niemal szyte na miarę potrzeb social marketera. Za bardzo przyzwoitą kwotę możemy nabyć na zawsze profesjonalne narzędzie pozwalające na zarządzanie social mediami z dożywotnią licencją! Dlaczego nie są tak powszechnie reklamowane, o tym za moment.

Warta uwagi aplikacja o niepozornej nazwie Stackposts oferuje kompleksowe i profesjonalne rozwiązanie w jednym czytelnym interfejsie. Stackposts instalujemy samodzielnie na własnym serwerze. Jedyne wymagania to obsługa podstawowych języków i bibliotek jak język PHP oraz baza danych MySQL. Cały system Stackposts działa w przeglądarce internetowej tak samo, jak na przykład Hootsuite.

Zasadniczą różnicą tej aplikacji jest jednorazowy zakup, większe możliwości planowania i analityki niż w płatnych aplikacjach subskrypcji.

SaaS popularnością bije na głowę aplikacje standalone

Dlaczego samodzielne aplikacje standalone nie są tak popularne? Odpowiedź jest prosta, przecież zabierają klientów aplikacji dla planów subskrypcji i to być może na zawsze. Utraconych dwóch klientów subskrypcji po 99 dolarów miesięcznie to już 2400 dolarów rocznie. Po pomnożeniu tego, razy 10 kwoty stają się bardzo poważne.

Stackposts jest profesjonalnym narzędziem służącym do wsparcia obsługi większości kanałów społecznościowych używanych przez wszystkie firmy. Dostępne całodobowo poprzez interfejs przeglądarki. Dedykowany jest dla firm oraz osób prywatnych. Oferuje wszechstronne rozwiązania i cały czas jest wersją rozbudowywaną, co sprawia, że może stać się idealnym narzędziem social marketingu.

Dlaczego warto sprawdzić Stackposts?

Stackposts to nowoczesne narzędzie dla marketingu internetowego social mediów oferuje następujące funkcjonalności:
– publikacja postów do wielu sieci społecznościowych,
– udostępnianie wiadomości, zdjęć, linków, video,
– publikowanie pojedynczego posta w kilku sieciach społecznościowych w jednym momencie lub zaplanowanie opublikowania postu w przyszłości w wybranej sieci,
– narzędzie planowania postów pozwala na planowanie wpisów na dni, miesiące i lata,
– udostępnianie wpisów RSS do sieci społecznościowych,
– publikacja postów w dowolnej witrynie utworzonej za pomocą WordPress’a,
– odpowiadanie na komentarze,
– analityka postów i informacji o nich z każdej sieci,
– historia publikowanych treści,
– publikacja treści z kanałów RSS na wybranych sieciach społecznościowych,
– tworzenie i wysyłka kampanii e-mailingowych.

Kilka dodatkowych możliwości aplikacji Stackposts

Tworzenie szablonów wiadomości e-mailowych, Możliwość dodawania refferal do kanałów RSS, Możliwość tworzenia wsparcia poprzez tak zwane tickety, Możliwość rejestracji użytkowników i pobierania od nich płatności online, Możliwość wystawiania niestandardowych faktur dla użytkowników systemu, Narzędzie cron job, Zaawansowany panel administratora (użytkownicy, wygląd, płatności).

W cenie 59 dolarów otrzymujemy dożywotnią licencję oraz aktualizacje.W porównaniu z wydatkami rzędu 100 dolarów miesięcznie dla opcji subskrypcji aplikacji konkurencyjnych, Stackposts staje się koniem trojańskim wkraczającym w globalny świat internetu.