Marketing

Papier firmowy

Przed założeniem działalności gospodarczej bardzo ważnym jest, aby skrupulatnie przygotować biznesplan. Powinien on zawierać także informacje na temat wizualizacji przedsiębiorstwa rozpoczynającego swój biznes, określanej również jako identyfikacja wizualna. Wbrew pozorom jest to naprawdę ważna rzecz. Identyfikacja wizualna odwzorowuje naszą spółkę. Papier firmowy, teczki, naklejki, etykiety, wizytówki – to wszystko jest wizualizacją naszej firmy.

Wszyscy przedsiębiorcy powinni wiedzieć, że dobra reklama to połowa sukcesu. Identyfikacja wizualna to szczególny typ reklamy. W momencie gdy rozdajemy różnego rodzaju gadżety, czy wizytówki – chcemy, aby służyły one naszym klientom i reklamowały naszą firmę. Jeśli wizytówki będą wystarczająco dobre, to klient będzie trzymał je chociażby dla walorów estetycznych. W dowolnej chwili w przyszłości będzie mógł ponownie skorzystać z naszych usług (będzie miał kontakt). Co więcej, starannie dobrana identyfikacja wizualna świadczy o profesjonalności firmy. Gdy papier firmowy, na którym drukowane są listy, ulotki jest naprawdę ładny, przykuwa naszą uwagę niezależnie od posiadanej treści. Nawet jeżeli nie kojarzymy nazwy firmy to po wstępnym obejrzeniu jesteśmy w stanie ocenić jej prestiż. O wiele chętniej skorzystamy z usług firmy, której wizytówki, czy też koperty firmowe lepiej wyglądają. Może to się wydawać absurdalne, ale mając do wyboru zwykłą biała kartę z wydrukowaną fakturą, a ładnie dobrany papier firmowy nie miałbym problemu z podjęciem decyzji, którą wybrać. Ludzie kochają ładnie, profesjonalnie dobrane rzeczy. Chętnie wieszamy we własnych domach kalendarze, które dostaliśmy z jakiejś firmy (o ile spełniają nasze oczekiwania estetyczne). Nie zdajemy sobie może do końca z tego sprawy, ale przyczyniamy się do reklamy przedsiębiorstwa. Sytuacja występuje na zasadzie wymiany. Firma Ci daje swoje wizytówki, Ty ich używasz (za darmo), ale tym samym reklamujesz spółkę. Nowe przedsiębiorstwa robią wielki błąd nie przywiązując wagi do działu jakim jest identyfikacja wizualna. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że takie małe reklamy mogą zdziałać czasami więcej niż nie jeden bilbord. Papier firmowy, wizytówki przenoszone są przez nas cały czas. Wielu ludzi może zobaczyć logo firmy, hasło reklamowe. Cały czas gromadzimy potencjalnych klientów bez względu na to czy tego chcemy czy też nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.